During the early 70s and into 1981 the average MPG of all cars in the USA was 26mpg the same as in Europe. Today twenty eight years later the average USA fleet of cars averages just 23mpg where as the Europeans have increased their average to 30mpg an increase of 14% where as the USA dropped 3.8% . Today the European market offers 129 models that average over 36mpg and 59 models that average over 50mpg but only five models are sold in the USA.
These are not exotic or experimental cars as is the VW L1 which currently averages 285mpg; these are normal cars available to anyone in the European common wealth. The truth has been buried by the oil companies, ad agencies and the government in order to promote larger gas guzzling cars and SUVs.
The current MPG record is held by a 1959 Opel T1 establish in 1973 with an amazing 376mpg, record which still stands. Again an average car with a high tuned engine; shocking isn’t it?
Another fact is that a car engine is only 17% to 23% efficient which means 20% of the gas you buy usually goes right out your tail-pipe as carbon waste, green house gas. What engine experts and oil companies have known for years is that only about 30-50% of the gas you put in your car gets properly vaporized for ignition, which means another source of wasted fuel and energy. Re-engineering a much more efficient engine is no secret or rocket science it just hasn’t been done in the U.S.A. Want proof, take a trip to France and pick up a Citron C1, 61.5mpg, well sorry you can not imported into the USA much less Puerto Rico. Also see what cars are used by the local police departments in Europe.
How did we get here and who is really responsible for the so called gas shortage and high prices? I shall touch upon that in my next write up.
Durante los años 70 y hasta el 1981 el promedio de MPG en todos los coches en los E.U. era unas 26mpg el mismo que en Europa. Hoy, veintiocho años más tarde el promedio de la flota de coches promedio en E.U. es sólo unas 23mpg encuanto los europeos han aumentado su promedio a 30mpg un aumento del 14% mientras que los EE.UU. se redujo un 3.8%. Hoy el mercado europeo ofrece 129 modelos con un promedio de más de 36mpg y 59 modelos con un promedio de más de 50mpg, pero sólo cinco modelos se venden en los EE.UU.. No se trata de coches exóticos o experimental tal como es el VW L1 que en la actualidad rinde un promedio de 285mpg; estos son coches normales a la disposición de cualquier persona en el mercado europeo. La verdad ha sido enterrada por las compañías petroleras, agencias de publicidad y el gobierno con el fin de promover la mayor venta de automóviles y SUVs de alto consumo. El actual récord de MPG está en manos de un Opel T1 del 1959 establecido en 1973 con un sorprendente 376mpg, récord que sigue en pie. Una vez más un automóviles promedio con un motor de alta sintonía; chocante ¿no? Otro hecho es que el motor de un coche es sólo un 17% al 23% eficiente, lo que significa que el 20% del gas que usted compra normalmente va derecho al ambiente como residuos de carbono, o gas de invernadero. ¿Lo qué los expertos en motores y las compañías petroleras han conocido por años es que sólo alrededor del 30-50% del gas que consume su coche se vaporiza adecuadamente para la ignición, lo que significa otra fuente de derroche de combustible y energía. La re-ingeniería de una forma mucho más eficiente del motor es ningún secreto o ciencia oculta si no que no se ha hecho en los Estados Unidos. ¿Querés prueba, tome un viaje a Francia y compre un Citron C1,(61.5mpg), perdon, no intente importarse a los EE.UU. y mucho menos a Puerto Rico. ¿Cómo llegamos aquí y quiene es realmente responsable del llamado escasez de petro y altos precios? En mi próximo intervención les hacemos referencia a estos mitos.
Thursday, June 19, 2008
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